Jak wygląda sesja terapii integracji sensorycznej?

terapia terapii integracji sensorycznej bedzin psary sosnowiec czeladz



   Ćwiczymy na bosaka (w skarpetkach lub bez) i w zależności od wyników diagnozy - skupiamy się na zaburzonych zmysłach.





   Jeśli wyniki diagnozy wskazują na zakłócenie rozwoju sensorycznego typu:

terapia dla dziecka integracja sensoryczna bedzin czeladz psary dabrowa gornicza
  • nadwrażliwość czucia powierzchniowego - wówczas główny akcent położony jest na zabawę z fakturami (ćwiczenia z miseczkami wypełnionymi różnymi sensorycznymi pomocami, tory przeszkód po sensorycznych platformach, zabawy z piłkami rehabilitacyjnymi z wypustkami, masaże odczulające) 



    muzykoterapia dla dziecka z autyzmem dabrowa górnicza
  • nadwrażliwość słuchowa - wówczas pracujemy z instrumentami z różnych zakątków świata (tu więcej na temat terapii dźwiękowej) oraz ze sprzętem do rehabilitacji układu równowagi (ślimak w uchu wewnętrznym odpowiada zarówno za funkcje słuchowe, jak i równoważne) 



  • podwrażliwość czucia głębokiego (podwrażliwość proprioceptywna) - wówczas pracujemy z pomocami sensorycznymi przekształcalnymi, ciągliwymi lub oporowymi, ćwiczymy z taśmami i piłkami, sprzętem podwieszanym i pomocami do masażu.   
      

        Wyżej wymienione metody oraz typy zaburzeń są jedynie wybranymi spośród wielu różnych rodzajów. Wyniki diagnozy wskazują często na zakłócenia łączone / mieszane - dziecko może doświadczać jednocześnie na przykład nadwrażliwości czucia powierzchniowego i podwrażliwości głębokiego (nie tolerować obcinania włosów i metek u ubrań, a poszukiwać mocnego docisku i mieć podwyższony próg bólu - często robić sobie krzywdę typu uderzenia, a w konsekwencji siniaki). Dlatego każda terapia integracji sensorycznej rozpoczyna się od dokładnego wywiadu, badania i diagnozy. Wyniki diagnozy wskazują nad czym trzeba pracować, jaką dietę sensoryczną przygotować (wskazówki do wspomagania terapii w domu) oraz jakie ćwiczenia realizować. Terapia integracji sensorycznej jest nazywana "naukową zabawą" - dziecko wiele z niej korzysta w zakresie regulacji pracy zmysłów i w efekcie także funkcji poznawczych (koncentracja, pamięć, praksja czyli planowanie), a jednocześnie dobrze się bawi. 

Zapraszam!

Komentarze

O autorze:

Magdalena R. Babczyk - mgr psychologii, filologii, logopeda, terapeuta.
Zapraszam do kontaktu - zakładka: O mnie - oferta, kontakt, współpraca.

Subskrybuj i otrzymuj nowości na swoją skrzynkę. Follow by Email

.

POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ